Уважно вислухають вас, нагадають про список справ, швидко розшукають потрібну інформацію або перекладуть іноземне слово, замовлять таксі, забронюють готель, куплять авіаквитки чи просто зіграють вашу улюблену музичну композицію. Це «розумні» колонки, новий тренд від світових IT-гігантів.
Amazon Echo
Ціна: $29-150
Американський гігант Amazon першим у світі здогадався, що самі по собі «розумні колонки» масового ажіотажу не викличуть, адже хто захоче викидати $150 на їхню купівлю, коли майже усі такі функції може виконати голосовий помічник у смартфоні. А ось кооперація з виробниками інших товарів – безпрограшний варіант. Тому тепер дітище Amazon – Alexa – абсолютно гармонійно виглядає не лише у хостелах, автомобілях, а й навіть у кавоварках та мікрохвильовках.
Смарт-колонка від Amazon чудово дає собі раду із керуванням «розумним» будинком, допоможе забронювати квитки на виставу чи на літак, поговорити з вами вона також може, однак це їй дається дещо важко. Річ у тім, що Amazon Echo розпізнає лише ті запитання, на які її запрограмували. Ви замінили порядок слів у реченні або вжили синоніми, – будьте готові, що Amazon Echo відповість вам «Не знаю», хоча насправді знатиме, якщо запитати її іншими словами.
Масштабуючи свою присутність на ринку, Amazon випустив «розумні» колонки Echo практично під кожен гаманець: Echo Dot ($29), Echo ($130), і Echo 2 ($150). Ключова різниця між ними – у якості звуку.
Дискусії щодо дизайну Amazon Echo не вщухають: одні називають їх «надмірно кнопчатими», інші – «надто пластиковими», однак, якщо не впадати у крайнощі, їх можна схарактеризувати як футуристичні, і за правильного інтер’єру вони виглядатимуть дуже навіть стильно.
Google Home
Ціна: $29-399
Як і Amazon, компанія Google вловила тенденцію, що усі люди, незалежно від статків, хочуть купувати «розумні» колонки. Відтак, опираючись на фінансові можливості, ви можете придбати бюджетну Home Mini, Home – яка є представником середнього класу в модельній лінійці, або ж лакшері-версію – Home Max.
Треба сказати, Google Home таки просунутіші за Amazon Echo. По-перше, кажуть меломани, на користь Google Home відіграє якість звуку, ці домашні помічники вміють імпровізувати. Так, замість того, щоб сказати «Я не знаю», вони для вас бодай щось загуглять. А ще вони розуміють контекст і запам’ятовують голоси, тому, якщо з колонкою спілкується уся ваша сім’я, і ви скажете їй «Подзвони до шефа», вона точно знатиме, до чийого шефа телефонувати. Вони вміють самонавчатися, тому з часом відповіді стають точнішими та глибшими. По суті, усе в Google Home зосереджене на пошуку та перекладі інформації, що робить ці смарт-колонки незрівнянними ерудитами у порівнянні з вищезгаданим помічником Alexa, або з тим же Siri від Apple. Втім, Google Home поки що суттєво поступаються Amazon Echo у майстерності керувати «розумним» будинком. А ще їх називають справжнім «порохотягом інформації». Тому, кажуть аналітики, якщо ви з тих людей, хто заклеює веб-камери у ноутбуках, побережіть свою психіку і утримайтесь від таких домашніх помічників.
Apple HomePod
Ціна: $349
Де сходяться Amazon, Google та Apple, там неодмінно слід чекати яскравої та винахідливої боротьби за гаманець клієнта. «Розумні» колонки не стали винятком. Аналітики довго чекали, поки Apple вступить у гру, і компанія врешті зробила це, причому, як завжди, ефектно.
Apple оригінально підійшла до свого товару уже на стадії презентації. Тоді як Amazon та Google роблять ставку на те, що їхні колонки є домашніми помічниками, свій винахід Apple також наділяє такими функціями, однак головне, кажуть у корпорації, це те, що Apple HomePod незрівнянний інструмент для прослуховування музики. І це жодним чином не перебільшення, бо чого варті лише 4-дюймовий витягнутий сабвуфер і сім динаміків, які формують звуковий промінь!
Колонка здатна інтегруватися в екосистему Apple і AirPlay 2. Відтак музику просто зі смартфона можна перекидати між різними приміщеннями, а «розумна» система сама розумітиме, які колонки слід вмикати.
Хоч за якістю звуку в Apple HomePod навряд чи зараз хтось вженеться, навіть у цієї «розумної» колонки є свої очевидні недоліки. Насамперед це надмірна залежність колонки від iPhone. Зрештою, і сам функціонал, грубо кажучи, зводиться до відтворення мелодій з Apple Music і відсилання повідомлень через iPhone. А це, погодьтеся, ну надто скромно як для заявленої ціни, навіть при тому, що мова йде про такий бренд як Apple.
У найближчій перспективі компанія обіцяє додати можливість «парувати» дві колонки для стереозвуку, а також розширить функціонал асистента Siri.
Xiaomi AI Mini Speaker
Ціна: $27
«Розумні» колонки AI Mini Speaker компанія Xiaomi презентувала у березні. Їх, як і першу партію флагмана від фірми Mi Mix 2s, розкупили блискавично. Уявіть лишень: смартфони розібрали за 5, а колонки – за 10 хв. Це при тому, що у день презентації телефон коштував $525, а колонки – $16.
Xiaomi Mi AI Mini Speaker чудово дає собі раду із управлінням порохотягами, кондиціонерами та телевізорами. Однак є одна умова, зрештою, як і в інших «розумних» колонок, вони керують лише «рідною» технікою. Тобто AI Mini Speaker можна застосовувати лише до техніки Xiaomi. Попри те, що Xiaomi AI Mini Speaker – це доволі бюджетна версія «розумних» колонок, їхній функціонал приємно дивує: окрім керування «розумною» технікою, вони працюють як будильник, нагадають вам про ваші плани, запишуть текст, який ви їм надиктуєте, прорахують точний час добирання з точки А до Б, а ще – повідомлять вам результати останнього футбольного матчу або просто розкажуть найактуальніші новини у країні та світі.
Смарт-колонки AI Mini Speaker оснащені чотириядерним процесором, двома гучномовцями потужністю по 1,5 Вт кожен, а ще – чотирма мікрофонами. Така комплектація дозволяє цим колонкам транслювати доволі якісний звук, як на їхню цінову категорію. Колонки оснащені штучним інтелектом, тому не лише запам’ятовують інформацію про користувача, а й мають здатність навчатись. А ще, при майже ідентичному функціоналі, AI Mini Speaker майже удвічі дешевша за своїх найголовніших конкурентів – Amazon Echo Dot та Google Home Mini, які коштують у середньому по $50.
Aloha та Fiona від Facebook
Ціна: $499
Хто б міг подумати, що мода на розробку «розумних» колонок захопить навіть такого гіганта як Facebook. Компанія анонсує вихід своїх дітищ у середині 2018 року. Поки що кодова назва моделей Aloha та Fiona. Джерела у ланцюжку поставок повідомляють, що зараз Facebook працює над поліпшенням акустичної якості гаджетів, а також над модифікацією їхнього програмного забезпечення. За даними Digitimes, обидві моделі будуть оснащені 15-дюймовими сенсорними екранами. Аналітики прогнозують, що у смарт-колонках Facebook не упустить можливості застосувати свої стандартні фішки, які він використовує у соцмережі. Так, кажуть, модель Aloha працюватиме за допомогою голосових команд, а також розпізнаватиме обличчя, щоб ідентифікувати користувачів для доступу до Facebook через ширококутний об’єктив на передній панелі пристрою.
Друга модель – Fiona, за словами аналітиків, також буде оснащена15-дюймовим сенсорним екраном, але вже без підтримки системи розпізнавання облич. Розроблятиме колонки апаратна лабораторія Facebook Building 8. Дисплеї для двох нових гаджетів від Facebook випустить LG, збиратиме їх тайванський Pegatron, який, до речі, співпрацює із Apple.
Попри шалену конкуренцію на ринку «розумних» колонок, Facebook має усі шанси порозштовхувати лідерів. Однак лише за тієї умови, що сенсорний екран з високою роздільною здатністю і технологія смарт-камери виправдають себе настільки, наскільки на це сподіваються розробники.
У продаж колонки від Facebook ще не надійшли, однак від початку року джерела у компанії повідомляють, що їхня вартість буде більш ніж втричі вищою за Amazon Echo 2.
Марічка Алексевич