Не досить бути людиною ідейною та діяльною, треба ще вміти донести думки до інших. Лише так ви можете стати лідером, до кого прислухаються, з ким хочуть бути поряд. Чітке формулювання і висловлення думок потрібне не тільки в офісі. Кожен день – це нова сцена, а ваша аудиторія – не лише партнери, працівники чи клієнти, це і близькі люди. Вміння висловлюватися у невеликій аудиторії чи на публіці є обов’язковою навичкою майже у кожній професії. Запрошую навчитися висловлювати себе, аби творити спільноту однодумців, розвивати суспільство і досягати власної мети.
Комфорт на сцені
Свій найбільший страх виступу я пережила, захищаючи дисертацію. За трибуною мені на мить здалося, що я забула всі слова. Я хотіла просто зникнути з аудиторії. Саме ця ситуація 15 років тому надихнула мене вивчати ораторську майстерність. Як бачите, сьогодні я вільно виступаю і навчаю цього інших. Отже, зі страхом публічних виступів можна і необхідно працювати.
– Проаналізуйте свій страх. Він набутий через невдалий досвід? Це могло статись навіть у дуже ранньому віці.
– Тілесні затиски знімають, працюючи з тілом, диханням, голосом.
– Уява допомагає налаштуватись. Візуалізуйте, як успішно виступаєте, як люди слухають вас, аплодують.
– Перед виходом на сцену можна зробити фізичні вправи та наповнити себе активною енергією.
– Рідна душа у залі, яка уважно слухатиме ваш виступ, стане вагомою підтримкою.
– Обмежувальні переконання змінюйте на ресурсні. Скажіть «магічну» фразу «Я зроблю це!» і дозвольте собі новий позитивний досвід.
Визначте – кому і навіщо ви говорите
Ви ідете до певної аудиторії. Хто вони? Якими є вік і стать цих людей? Яка ваша мета – інформувати, надихати і яких дій ви очікуєте від слухачів? Що вони вже знають про вашу тему? У який час доби і в якому просторі вам виступати? Чого чекають люди, що вас почують?
Формулюйте ключову тезу
Добре підготована промова додає впевненості на сцені. Підготовка – це не завчені речення, а утримання в голові структури виступу. Найважливіше – ключовий меседж вашого виступу. Якщо вашу презентацію необхідно було б скоротити до одного речення, як воно звучало б?
Будьте відповідними
Існує твердження, що люди сприймають лише 7% інформації з того, що ми говоримо, 38% – як звучить голос (гучність, швидкість, інтонації, паузи) і 55% – як виглядає загальна картинка (постава, поза, рухи, міміка). Тому важливо продумати не лише «що» ви будете говорити, але і «як». Немає нічого нуднішого за монотонного спікера, що незворушно стоїть за кафедрою. Ми ніколи не повіримо промовцю, який говорить про лідерство і при цьому дивиться у підлогу. Перед поважною публікою спікер у порваних, хоч і стильних, джинсах, не завжди виглядатиме доречно. Готуючи виступ, продумайте і як будете виглядати і сприйматися з боку. Під час виступу жестикулюйте, емоціонуйте, втримуйте зоровий контакт з аудиторією. Будьте конгруентними, тобто відповідними місцю, ситуації, вашій ролі та бажаному іміджу.
Розкажіть історію
Сторітелінг вважають ключовим сучасним інструментом комунікації, та, водночас, він вічний – люди у всьому світі завжди розповідали історії. Замість сухих цифр чи фактів, поділіться прикладом вирішення певної проблеми, проживання ситуації. Щирі історії завжди знаходять відгук у серцях слухачів.
Ірина Снітинська, засновниця та провідний тренер школи «Аґрус»