Ви – експерт у своїй темі? Тоді рано чи пізно отримаєте запрошення виступи на одній з численних конференцій. Звісно, можете відмовитись, виправдавши себе зайнятістю. Та давайте будемо відверті – час для того, що вважаєте є необхідним, ви знайдете завжди.
Тому поділюся з вами порадами, які допоможуть зробити виступ оригінальним та професійним. Усі вони перевірені практикою – сам регулярно виступаю на конференціях та допомагаю іншим експертам у своїй темі підготуватися до цієї відповідальної події. Коротко і змістовно.

Як ви яхту назвете, так вона і попливе.
Коли люди побачать анонс вашого виступу у стрічці новин, то перше, на що звернуть увагу, – назва. Вона має зачепити і змусити прочитати деталі. Що привертає нашу увагу? Цифри, ключові проблеми, заголовки у вигляді запитань. Коли гортаєте стрічку новин, почніть звертати увагу на назви численних заходів, які проводять поряд з вами.
В описі події будьте лаконічними, але не занадто.
Якщо назва вашого виступу зачепила, то ваш потенційний слухач продовжить читати. Що далі на нього очікує? Все правильно – опис заходу та кілька слів про спікера. Сучасна людина відвикає читати довгі дописи, тому, якщо ви не Стівен Кінг чи Джоан Роулінг, доведеться бути максимально лаконічними.
В описі заходу розкажіть у кількох словах, як проблема, про яку будете говорити, виглядає у житті людини (страх розпочати свій бізнес, діти постійно вимагають солодкого, собака поставила ультиматум – або вона, або кіт).
Назвіть 3-5 пунктів, які розкривають ваш професіоналізм (скільки років досвіду, хто ваші клієнти, найбільші досягнення).
Дізнайтесь, коли відбудеться ваш виступ.
Хліба та видовищ бажали давні жителі Римської імперії. Минули тисячі років, а прагнення людей не надто змінилися. Завдання спікера – знайти баланс цих двох інгредієнтів. Моя ідея буде простою – що пізніше у розкладі ваш виступ, то більша потреба у видовищах. Які видовища додати? Більше інтерактиву, більше історій, більше жартів (здорова самоіронія та підтекст вітаються), більше слайдів з емоційними фотографіями, більше руху по сцені.
З’ясуйте, хто буде виступати перед вами.
Все пізнається у порівнянні. Той самий виступ може мати як неймовірний успіх, так і зазнати повного краху. Усе залежить від того, після кого ви будете виступати. Після крутого спікера говорити важко – він задає рівень очікувань. Тому вам необхідно виступати або ще краще, або радикально по-іншому.
Розповідайте кейси (випадки) з практики.
У цьому світі мало унікальних ідей, але досвід кожної людини робить ці ідеї такими. Саме тому настільки важливо розповідати історії зі своєї практики. Цим ви вбиваєте двох зайців – краще пояснюєте свої ідеї та подаєте себе експертом-практиком.
Що актуального у ваші темі?
Наш світ швидко змінюється – і темп росте з кожним днем. Професіонал постійно тримає руку на пульсі та слідкує за змінами у своїй сфері. Поділіться останніми новинами у ваші темі: цьогорічні дослідження, новітні технології, перевіренні часом стратегії, що не працюють в сучасних реаліях.

Будьте уважними до деталей.
Професіонал звертає увагу на деталі, початківець цікавить лише основами. Дилетант розкаже про користь вітаміну D. А професіонал ще додасть важливу деталь – при надмірному споживанні цей вітамін може відправити на пенсію ваші нирки. Уважність!
Ставте ціль на виступ.
Забудьте про ціль «донести інформацію» чи «проінформувати». Знання – це просто набір нейронів у нашій голові. Насправді ваша ціль у тому, аби під впливом нової інформації люди почали діяти по-новому – привчали дітей чистити зуби, навіть коли зуби молочні. Почали відкладати 10% доходу навіть тоді, коли зарплата менша, ніж прожитковий мінімум. Знаходили час для спорту, коли робочі проекти займають увесь час. До яких ДІЙ ви спонукаєте своїх слухачів?
Готуйтеся.
Мабуть, ця порада вам може здатися банальною. І це так. Та якби мені дозволили редактори, то я написав би 9 порад, які мали б однакову назву –«готуйтеся».
Люди роблять висновок про вашу експертність не на основі того, ким ви є, а на основі того, що вони від вас почують і що побачать.
Я був свідком надто багатьох прикладів, коли крутий професіонал виступав, а у більшості слухачів складалося враження, що ця людина не знає про що говорить. Він стрибав з думки на думку і бурчав щось собі під ніс, повернувшись до дошки чи слайдів.
Знайдіть час для того, щоб підготуватися. А порадами про те, як готуватися до виступу ефективніше та набагато швидше, я поділюся у наступному номері.