Коротко і по суті про те, що зараз відбувається у туристичній галузі.
- Мобільні додатки та адаптивні версії сайтів.
Про те, що потрібно бути on-line, зараз навіть ніхто не говорить. Якщо вас немає в Інтернеті – вас немає на ринку. Скоро цю фразу можна буде перефразувати так: «Якщо у вас немає адаптивної версії сайту, ви вилетите з ринку». Трафік з мобільних пристроїв зростає шаленими темпами. І якщо ваш сайт погано відображається на мобільному пристрої, то ви вже втрачаєте великий відсоток клієнтів. В Україні з появою 3G частка мобільного трафіку на різні Інтернет-ресурси становила 30% на початку 2016 року і понад 40% наприкінці. Туризм чи не найсильніше відчуває ці тенденції. Купуєте квиток на поїзд, а решту поїздки можна спланувати вже в дорозі, якщо у вас є смартфон з Інтернетом.
Свою поїздку з допомогою смартфона планують 44% світових туристів. І це число буде зростати. Адже з мобільного зручно забронювати та оплатити квиток на поїзд/автобус/літак, номер в готелі чи апартаменти, скласти маршрут своєї подорожі, прочитати, що треба подивитися у пункті призначення. Все більше туристів використовують смартфони не тільки для планування, але і безпосередньо для поїздки: обрати екскурсію, уточнити графік роботи музею та вартість вхідних квитків, дізнатися, що відбувається в найближчому радіусі оточення, замовити таксі чи доставку їжі.
- Інформаційна завантаженість
У сучасному світі ми маємо великий надлишок інформації, яка нас оточує. Сучасні люди не мають часу довго шукати те, що їм потрібно. Тому зростає кількість слів, які люди вводять у стрічку пошукової системи і перемагає той, хто надає найточнішу і найправдивішу інформацію у зручному вигляді. Люди стали вимогливішими. Зараз не достатньо вказати готель 5* чи «all inclusive». Турист хоче знати, який вихід на пляж, яка якість піску чи гальки, розмір ліжка в готелі, наскільки привітний персонал. До речі, абсолютна більшість туристів прагне зупинитися у готелі з привітним персоналом.
- Пізнати світ зсередини
Є категорія туристів, які не бачать цінності у першому класі, готелі 5*, консьєрж-сервісі. Вони без проблем переночують в хостелі, полетять лоу-костом і організують багато чого самостійно. Для них важливо пізнати автентику місця, де вони перебувають, доторкнутися до побуту і традицій, відчути те, що не передає путівник чи промо-відео. Тому 45% туристів планують для наступної поїздки обрати новий напрям. І особливо той, де ще не були друзі. З кожним роком росте кількість туристів, які хочуть вирушити на Місяць і Марс.
- Емоції
Це те, що залишиться з вами на все життя. Те, що ви будете розказувати друзям, згадувати довгими зимовими вечорами чи у спекотний літній день. Тому 58% туристів готові витрати гроші на те, що принесе їм нові враження, а не на тлінні речі.
- Здорові та багаті люди
У світі модно бути здоровим. Цей тренд переходить на туризм. Тому з’явився окремий сегмент туристів, для якого є навіть окрема абревіатура LOHAS (Lifestyles Of Health And Sustainability). Вони люблять зелений туризм, екологічний туризм, піклуються про навколишнє середовище. Туристи обирають оплатити за екологічний транспорт, жити в садибах, харчуватися продуктами із ферми. Вони оберуть ці варіанти, навіть якщо вони будуть дорожчими. Вважають, що це преміальний сегмент туризму найближчого майбутнього.
- Поєднання роботи та відпочинку
Грань між робочою поїздкою та відпочинком стає все тоншою. Тому народжується нова галузь туризму – Bleisure. Відрядження все частіше будуть поєднувати з відпочинком. Коротку подорож чи відпочинок можна спланувати до або після робочої поїздки.
- У світі стало більше людей третього віку
Населення планети старіє. А це означає, що стає більше людей на пенсії. Вони мають ще кілька, а може і десяток років, доки у них не почнуться проблеми зі здоров’ям. За цей час у них виникає природне бажання побачити світ. Вони не обтяжені сімейними клопотами, дітьми чи кар’єрою. Як правило, обирають якісні дорогі речі, легше прощаються з грошима, готові більше часу провести у подорожі.
- Спрощення бюрократії
Кордони стираються. Всі працюють над тим, щоб пересування (в мирних цілях) між країнами стало простішими. Завдяки скасуванню санкцій та міжнародної ізоляції Іран став трендом 2017 року для подорожей. Щоб заманити туристів з Китаю, Україна спростила візовий режим. Тепер громадяни Піднебесної прямо в Борисполі можуть отримати дозвіл на перебування на 14 днів у нашій країні. Для них Європа починається тут! На туристичному ярмарку-2016 в Лондоні Індія презентувала систему отримання електронних віз, які можна оформити вдома на дивані. Завдяки Шенгену туристи, які вперше потрапили у Європу, можуть без проблем побувати у кількох країнах за одну подорож.
Всім гарних мандрівок і неймовірних вражень від пережитого!
Юрій ПИРЧ
засновник туристичної компанії «Час на мандри»