Новаторські продукти та рішення стають запорукою виживання бізнесу, керівники мусять впровадити базові засади інноваційності у всі основні аспекти діяльності організації. Ось основа для цього.
Процеси: створіть цифрові «канали» інновації. Організаційні системи мають не зупиняти, а прискорювали генерування інновацій. Тому спрощуйте та зацифровуйте процеси там, де це можливо. Внутрішні комунікації мусять служити гармонізації діяльності окремих команд — допомагати їм фокусувати свої зусилля; визначатися з тим, коли потрібно змінити напрям проєкту; та давати відповідь на питання — що робити, коли з’являється цікава ідея.
Організація: забезпечте передумови продуктивності інноваційної діяльності. Сучасне робоче середовище містить різні інструменти, що сприяють створенню інновацій. Це і пересувні фліп-чарти, і скляні стіни, де люди записують ідеї, які інакше можуть «випаритися» в будь-яку мить. Крім усього, щоб генерувати більше цікавих ідей, працівники мусять мати на це час. Наприклад, в Google співробітників заохочують приділяти 20% часу роботі над новими рішеннями, від яких компанія може отримати користь.
Стратегія: розробіть «дорожню карту» інновації. Лідери мають доносити до цілої компанії своє бачення інновації та внутрішнього підприємництва. Тоді працівники розумітимуть, чого очікують керівники та, відповідно, їм буде легше генерувати, тестувати ідеї та втілювати їх у продуктах.
Персонал: заохочуйте людей ризикувати та не боятися помилок. Щоб прищепити інноваційність мислення, потрібне середовище, де працівники пробували б реалізовувати нові ідеї, не боячись «швидких» провалів, та витягали б висновки із помилок. Керівники мають публічно відзначати ініціативність працівників, які намагаються втілювати інноваційні задуми.
Зоряна Войтів