Тесляр Піт Екерт у дорослому віці втратив зір – вже понад 20 років не бачить нічого. Це не завадило йому стати одним із найуспішніших фотографів у світі. Піт має світове визнання та безліч міжнародних винагород. Одна із його світлин навіть стала мотивом для поштової марки, яку надрукували для ООН.
Втрата зору у Піта – наслідки пігментного риніту. Це дегенеративне захворювання очей, що дуже часто призводить до повної сліпоти.
Про те, що не бачитиме, Піт випадково почув по радіо – послухав програму, присвячену здоров’ю. Напередодні лікар поставив йому діагноз «пігментний ретиніт», але навіть не пояснив наслідків цієї рідкісної спадкової хвороби. Коли Піту виповнилося 27 років, його зір справді почав погіршуватися. Усвідомивши, що має лише кілька років до того, як осліпне повністю, Піт замислився над тим, як заробляти на життя.
Захопившись тхеквондо, він навчився орієнтуватися в просторі та легко перемагав у спарингу – так само, як і його зрячі суперники. Коли втратив зір повністю, отримав по тхеквондо чорний пояс і почав викладати бойові мистецтва зрячим учням.

Піт навчився влучно стріляти, орієнтуючись на звуки. У 30 років на змаганнях зі стрільби увійшов в десятку кращих – ніхто з організаторів і не здогадувався, що Екерт не бачить. Він власноруч виготовляв годинники, займаючись на дотик складним різьбленням по дереву. Створення однієї моделі займало майже рік часу. Зрештою, Піт вирішив відмовитися від ідеї створювати дерев’яні годинники, оскільки така робота не змогла б забезпечити його сім’ю.
Шукаючи своє призначення у житті і всупереч здоровому глузду, Екерт вирішив стати фотографом. Фотокамеру «Кодак» початку 50-х, здатну знімати в інфрачервоному режимі, випадково знайшов на горищі в будинку своїх батьків. Тоді Піт попросив свою дружину описати функції камери.
Він винайшов унікальний спосіб створення кадрів: ідеально запам’ятовує розміщення усіх предметів у просторі та працює в повній темряві. Світло скеровує лише на ті об’єкти, які повинні бути на світлині. Друг Піта спеціально створив експонометр для незрячих.
Фотографи переважно зображають у своїх світлинах зовнішній світ, натомість Піт фотографує те, що бачить у своїй уяві. Він вибудовує зображення, як скульптуру. Це нагадує гру в шахи – багато фігур і потрібно бачити усю дошку цілком.
Нещодавно Екерт зробив рекламну кампанію для Volkswagen. Її гасло: «Вам не потрібні очі, аби побачити красу». Для зйомки Volkswagen Arteon Піт використовував тільки плівковий апарат. Фотограф залучав до роботи подвійну експозицію та довгу витримку, аби «намалювати світлом» різні об’єкти довкола автомобіля.

Піт працював у повній темряві, попередньо на дотик ознайомившись з автівкою. Цими світлинами хотів передати відчуття людей, які не бачать. Щоб отримати гарний знімок, спершу вимальовує його у своїй уяві, а потім створює композицію за допомогою звуків та тактильних відчуттів.
Чоловік бере активну участь у соціальних проектах. Він відкрив виставку світлин – показав, як важко перебувати незрячим людям в громадському транспорті та наскільки він непристосований для їхніх потреб. Більш того, його дивовижні світлини надихнули редактора Playboy – і той замовив серію інтимних фотографій для журналу.
Піт постійно експериментує та шукає креативні способи для своїх фото. Тому у зйомці для Playboy хотів освітити моделей горючим порохом. Однак дівчат це збентежило, вони не погодилися на небезпечні експерименти. Екерту довелося освітлювати їх лазером.

Після зйомки він показує плівку своїм друзям, аби вони оцінили. Їхню реакцію порівнює зі своїми спогадами, разом з друзями обирає і світлини для друку.
Піт ніколи не робить понад сто фотографій за одну сесію. Мусить розраховувати тільки на власну пам’ять та запам’ятовувати усе до найменших деталей. Але навіть для того, щоб запам’ятати сотню знімків, потрібно докласти чимало зусиль. Піту необхідно обрати фотографію протягом двох тижнів, інакше він просто забуде, що саме відчував під час її створення. Для світлин Піта характерна багатошаровість.
Екерт стверджує, що майстерність фотографії нагадує йому бойові мистецтва: теж потрібно націлюватися на об’єкт, орієнтуючись на звук.
Усі вибрані фотографії Екерт друкує у великому розмірі, тому він не дозволяє собі робити помилки.
Кожна світлина Піта – фільм довжиною в один кадр. Вони надихають та розбурхують уяву. Доки глядачі розглядають світлини фотографа, то вигадують свою історію.

Наприклад, фотографія «Нічний сон». Це зображення маленького човна і людини в морі. Один з відвідувачів виставки Екерта побачив на світлині робочий стіл та секретарку, яка померла, а її душа лине до небес. Зовсім інша картина, ніж так, яку бачив у своїй уяві Піт.
З моменту першої виставки минуло сімнадцять років. Зараз Піт – успішний фотограф, його роботи експонуються в галереях щонайменше десять разів на рік.
«Коли ти зустрічаєш на своєму шляху труднощі, то можеш через них пройти, переступити або навіть проповзти, – стверджує Піт Екерт. – Головне, перед ними пасувати та не зупинятися».
Піт Екерт поводиться інколи, як справжній відчайдух. Він не був готовий відмовитися від жодного свого захоплення, навіть якщо це байкерство. Нещодавно Піт записався в міський мотоклуб і тепер катається з друзями на задніх сидіннях їхніх байків.
Роман Турин