Львівська компанія «Евопак» уже четвертий рік виготовляє упакову з картону. Її співзасновник Володимир Яремцьо каже, що роблять часто непомітний, але завжди та в усьому потрібний продукт. «Егоїст» дізнався, як двоє чоловіків вирішили виробляти картон, чим їхня послуга вирізняється на ринку та на чому зосереджують нині розвиток.
- Володимире, як сталося, що почали працювати саме у виробництві картону?
Компанію «Евопак» заснували з другом чотири роки тому. До того вже працювали у сфері продажу гофроупакови. Завдяки допомозі нашого товариша та наставника згодом відкрили власне підприємство. Спершу лише продавали, але поступово вийшли на своє, хоча й поки невелике, виробництво.
Правду кажучи, було непросто. Заснували підприємство в грудні (до речі, у нас 3 грудня була четверта річниця). Перший рік був важкий, бо тільки починали. Другий-третій роки були «коронавірусні», а на четвертий почалася війна. Однак увесь цей час постійний тонус у роботі не дає змоги розслабитися, і, як на мене, це радше позитив. Ще кілька років тому я б не сказав, що життя обернеться саме таким боком.

- Картон – конкурентний продукт на ринку? Чи вигідно за це братися?
Зазвичай люди думають, що пакувальна галузь незрозуміла та непотрібна. Але зайшовши в магазин, на полицях побачите різні продукти та товари, 99% яких доставляють у картонному опакованні. Це річ непомітна, однак практично ніщо без упакови не зможе добратися до супермаркетів. Картон – екологічно чистий, розщеплюваний матеріал, який можна використовувати повторно, переробивши його.
Конкуренція велика, і з нею дуже важко виживати. Коли ми починали працювати, намагалися акцентувати не на кількості чи низькій ціні, а на якості як продукту, так і обслуговування покупців. Коли люди виготовляють товар, вони зазвичай не думають про упакову. Згодом ми зрозуміли: якщо запропонувати хороший сервіс, то не завжди постає питання вартості. Тому намагаємося надавати людям ті опції, які ринок ще не запропонував. Це дає можливість конкурувати.

- Починали тільки з продажів, але згодом запустили виробництво. Чому?
Перейшли до виготовлення тоді, коли почали зауважувати, що на ринку є речі, які ніхто не хоче робити. Для виробників картонної продукції, які досягнули певного рівня, чимало речей стають нецікавими, буденними. Для них усе зводиться до комерції. Навіть ті, хто починають, часто не звертають уваги на велику частку ринку. Тому ми зосередилися на упакові, яку фактично не хочуть робити, – креативній, новітній, цікавій.
- Не всім вдається розвиватись у час кризи, а ви навіть про позитив кажете…
Зараз справді період для розвитку, бо у важких умовах хтось не може працювати, хтось не хоче… Люди думають, що краще синиця в руках, аніж журавель у небі, бояться рухатися, ставлять усе на паузу, а насправді ж тягнуть усе вниз. Якби ми зупинилися, то все, чого досягнули за чотири роки, можна було б перекреслити.
У будь-якому негативі слід шукати можливість. Скажімо, з початком війни до нас, на захід України, релокувалося чимало підприємств, які шукали постачальників. Хто не хоче, той шукає виправдання, хто хоче, – той шукає можливості. Якщо ринок стабільний, нових клієнтів знаходити важко. Роби те, що не бажають робити інші, і завжди знайдеш свою нішу на будь-якому ринку.
- Якісна послуга – головна перевага, з огляду на яку клієнтам слід обирати «Евопак»?
Якість, чесність, вчасність, сервіс – це стовпи, на яких працюємо та намагаємося полегшувати клієнту хоч частинку його роботи, щоб надавати впевненість.
Вчимо й наших менеджерів, що треба пам’ятати та піклуватися про клієнта, а також розв’язувати завдання, які він ставить.

- Конфліктуєте з партнером щодо бізнесу й обов’язків?
Усе, що ми робимо, ґрунтується на порядності, чесності та відвертості. З цього народжується довіра, що не дозволяє загубити чимало важливих речей у взаєминах. Претензій один до одного ніколи не мали, і сподіваюся, що так буде завжди. Напевно, розвиватися з такої позиції значно легше. Аналогія діє і в роботі з клієнтами, а згодом це дає свої плоди.
- Якою бачите найближчу перспективу?
Ми працюємо, щоб запропонувати клієнтам як хорошу якість, так і доступну ціну. Наприклад, є виробництво звичайної упакови, а є преміальної. В одній товар просто доставляють до магазинів, а в іншій виставляють на вітринах. Тому ми хочемо створювати саме якісне й інноваційне опаковання.
Розмовляла Юлія Осим