Дати лад грошам і стати успішним, правильно інвестувати, щоб заробляти, а не втрачати, – реально навіть у кризові періоди. Як досягнути фінансових здобутків, знає засновниця бухгалтерського бюро «Баланс-Інфо» коуч і бізнес-тренерка Ірина Гончарук. Про секрети успіху для підприємців, умови вдалого бізнесу під час війни, а також про те, чому та кому слід пройти фінансовий марафон, – у розмові з «Егоїстом».
- Ефективне управління грошима під час війни – справа не така вже й проста. З якими викликами зіткнулися та як адаптувалися до нових реалій?
Маємо ситуацію, на яку не можемо вплинути, та все ж нам потрібно працювати. Зараз дуже змінився клієнт, його потреби та попит. Він вимагає якісного сервісу, й тим, хто в цьому «просідає», не пробачить у повоєнний час. Люди нині це дуже цінують.
Багато хто стикнувся з фінансовими проблемами, наприклад, має кредити та водночас не вміє поводитися з грошима. Навіть ті, хто раніше почувалися впевнено, під час форс-мажору залишилися без фінансової подушки та збанкрутували.
Нам довелося насамперед змінювати мислення, а в роботі – підхід до клієнта та певні продукти, що стали неактуальними. Змушені були «йти за споживачем», і тут важлива гнучкість – першочергова риса в бізнесі та житті; необхідне й уміння бачити можливості та перспективи під час кризи.
- Цікаво дізнатися про фінансовий марафон «PRO Гроші»: про що та для кого він?
Ідею марафону виношувала майже дев’ять місяців. Мене дуже зацікавило мислення бідності та достатку, концепція наших переконань загалом. Цілий рік я ходила з думкою про запуск фінансового марафону, який перевернув би свідомість людей. І наприкінці 2022 року він стартував.
«PRO Гроші» – це про обмежувальні переконання, правильне поводження з коштами, фінансову подушку, інвестиції та спосіб змусити їх працювати на нас. Також він про те, як стати успішними та дати лад грошам. У школах і вишах нам не викладають фінансової грамотності, тому це робить мій марафон, який учить заробляти та жити за свій кошт, закривати борги, зменшувати за потреби витрати, забезпечувати незалежні джерела доходів й управляти фінансами. До того ж працюю з кармічним менеджментом, так званим законом бумеранга: все, що посіяв, пожинаєш.
- Розкажіть про цікаві кейси марафону; можливо, були результати, які здивували?
Було неочікувано, що на перший потік прийшло 42 людини. Це показує, що у складний час люди інвестують у себе, вони готові розвиватися, бачать реальні проблеми та прагнуть змін. Багато хто вже усвідомлює, що наша реальність є відбитком того, що в наших головах, і в тому не винні держава, батьки чи ситуація зовні.

Радію, що на першому потоці мені так довірилися. Звісно, це була «гаряча» аудиторія, тобто ті, хто знає мене, був на моїх виступах, приходив на коучинг. Учасники виявили в себе чимало обмежувальних переконань, змогли їх пропрацювати, тож і надалі зуміють подолати. Впевнена, що дівчата також переглянули свої «пожирачі» часу, тобто визначили, куди втікає їхній час. Вони почали формувати фінансові подушки з визначення їхнього розміру та кроків створення, відкрили картки чи скарбнички. Це особливо актуально, якщо хтось залишився без роботи та житла. Була навіть дівчинка, котра почала інвестувати. Вони з чоловіком хотіли власне житло, але вирішили не купувати квартиру, а вкласти гроші у справу, щоб заробити на помешкання мрії. Під час марафону люди трансформують мислення, починають розуміти, що треба рухатися в іншому напрямку.
- Чим особливий ваш курс «Бухгалтер ФОП»?
Особливостей є кілька, зокрема, я розповідаю про податковий кодекс, ведення ФОП і «підводні камені» цього процесу просто та доступно, без цитувань законодавства. Понад 12 років працюю з підприємцями та компаніями, тому говорю саме про прикладний ефект.
Пройшовши курс, люди зможуть знайти нову професію, а також довідатися більше про ведення підприємців, якщо вони теж керівники бізнесу. Кожен слухач навчиться вести облік і говорити з бухгалтером однією мовою. Раджу скористатися курсом і тим, хто хоче працювати онлайн. Він сприяє додатковому заробітку та переходу найманого працівника на фриланс.
Записи на курсі рідко дублюються, зазвичай враховую актуальні законодавчі новинки, тому скопіювати його неможливо. Теоретична частина триває п’ять тижнів, а куратор перевіряє практичні завдання та за потреби консультує.
- Які рекомендації дали б підприємцям на цей рік, що варто найперше враховувати?
Раджу розвивати гнучкість, усвідомлювати, що є обставини, які ми не можемо змінити, але до яких маємо пристосуватися. З досвіду знаю, як це допомогло клієнтам вижити під час коронавірусної кризи та як рятує під час війни. Завдяки вмінню пристосовуватися бізнес виживає.
Найперше варто вибрати правильне поле бою – ринок, інакше ви не зможете перемогти, а маркетингова стратегія не спрацює. Далі вивчаєте цільову аудиторію, не думаючи поки про продукт, адже люди платять за вирішення своїх потреб. Потім аналізуєте, як дати клієнтам розв’язання їхньої проблеми. Воно має бути найкращим, бо лише так виграєте на ринку. Для цього слід бути ближчим до споживача, а не дивитися на конкурентів.
- Як думаєте, від чого залежить успіх бізнесу, зокрема фінансовий: від уміння правильно складати бюджет, ефективного використання коштів, досвіду бухгалтера чи чогось іншого?
Загалом від тих складників, про які вже говорила: грошового мислення, ефективності використання коштів, планування витрат, уміння інвестувати та заробляти. Для того слід підвищувати свою фінансову грамотність, «дружити» з коштами, створювати всі умови, щоб гроші до нас приходили. Звісно, слід мріяти, бо гроші ми отримуємо на потреби – чим більші вони, тим більше заробляємо. Якщо інвестувати, то робити це правильно, вивчаючи успішні кейси.
І головне: якщо у нас щось не продається, бачимо малий попит, то маємо запитати: «А чого хоче наш клієнт?». Лише отримавши відповідь, зможемо створити необхідний для користувача продукт.
Пошта: Ynkas21@gmail.com
Телефон: +380962027548
Розмовляла Юлія Осим