Він керує компанією, що має єдине в Україні сертифіковане виробництво повного циклу з виготовлення кави в капсулі, дріп-кави, кілька десятків видів зернової і меленої. Його каву називають найсмачнішою в Україні та купують у різних куточках світу. Власник компанії Minelly Олександр Нищик поділився з журналом «Егоїст» своїми секретами просування бренду та розповів, як створити якісний продукт від українського виробника.
- З чого починалася Ваша історія з кавою? Старт та формування Minelly.
У 2001 році я почав працювати менеджером в дистриб’юторській компанії. У її асортименті була представлена досить велика кавова група. І вже тоді я зацікавився. Пройшов шлях від менеджера з продажу до начальника відділу та перейшов у компанію українського бренду, який був і виробником кави. Там мене здивувала сама структура роботи і те, що продажі були – 200 кілограмів кави за місяць. Я людина амбітна і взявся за реструктуризацію всіх процесів. Під моїм керівництвом за кілька років ми вийшли на реалізацію 15 тонн. У якийсь момент на мої ідеї я почув реакцію: «Як ти такий розумний, то візьми і сам зроби». Я звільнився, відкрив компанію з кавового обладнання. Однак, тоді мене не влаштовувала якість продукції, яку нам постачали. Тому з партнером вирішили відкрити власне виробництво. Так я ввійшов у кавовий бізнес. Спочатку постачали для компаній, що займаються кавовим обладнанням, потім почали зводитись різноманітні бренди, продаватися на території України. Minelly – молодий бренд, який зародився півтора року тому. Проте досі працюємо з іншими приватними компаніями.
- Півсотні пропозицій товарів. Скільки часу масштабувалися, та які ринки охоплюєте сьогодні?
Цей асортимент унікальний. Для приватних компаній розробляються інші купажі, які не дублюються з Minelly. Почали ми працювати майже 13 років тому. За цей час розширювалися, виступаючи на виставках за кошт представників у регіонах України, через дилерські дистриб’юторські компанії. Зараз цю мережу ми розширюємо. Ми відправляємо продукцію в ОАЕ, Італію, США – по цілому світу, але не осідаємо там. Ми повністю охоплюємо ринок України. На сьогодні в нас працює понад сто осіб. Зокрема, це менеджери в кожній області, регіональні менеджери, які напряму домовляються про реалізацію продукції Minelly. Продаємо в кафе, на сайті та інстаграм-сторінці, через дистриб’юторів. На сьогодні ми поставили завдання для менеджерів – співпраця з малим та середнім бізнесом (лінійний роздріб).

– Ви головне обличчя Minelly в Інстаграмі. Який Ваш досвід роботи у цій соцмережі та чи задоволені результатами співпраці з блогерами?
На сьогодні в Інстаграмі Minelly 11 тисяч органічної авдиторії. Через нього ми просуваємо сам бренд Minelly. Тут можна як і приємно поспілкуватися, так і проконтролювати весь процес бізнесу. Тепер я чітко розумію, як реагують люди на продукт, починаючи з того, як запакована кава, яка якість доставлення і який сам напій. Мене тішить, що немає негативних відгуків. Інстаграм вести складно. У команді є менеджери, які приймають замовлення, але я також можу реагувати на повідомлення і всю сторінку веду самостійно. Мав досвід роботи з блогерами, і дуже багато ресурсів було витрачено, щоб знайти блогерів з живою авдиторією. За рекламу ми платимо, але деякі з блогерів просто виставляли в сторіс продукцію, яку я надсилав їм для проби. Дехто працював з нами по бартеру, окремі виділяли день, щоб приїхати, подивитись виробництво, спробувати там продукцію. Це щось нове і цікаве. Потім показували весь процес своїй авдиторії. Співпраця зайшла на ура!
- Коли з’явилися котики?
Коли я познайомився зі своєю дружиною, на той момент у неї було 7 котів, яких вона підібрала з вулиці. І з поваги до неї. я ввів котиків у бізнес. Це те, що розслабляє. Це вже певна асоціація зі мною. Одного разу в усі посилки я додавав брилки з котиками. Плануємо ці приємні моменти розвивати. По секрету скажу, що хочемо додати котиків на упакуванні нової продукції.
– Що змінила пандемія в роботі компанії?
Усе. Коли закриваються міста, продажі падають на 80%. Ми почали робити більший акцент на розвиток сайту та соцмереж. Вижили сильніші. Удвічі менше компаній представляють свій продукт на виставках. У цей час важко вводити нові лінійки товарів. Люди сидять вдома, і їм не до нововведень. Небезпека в темпах і масштабах розвитку. Логістика зупинилася. Ми постійно слідкуємо за тенденціями на ринку і закуповуємо обладнання світових брендів. Зараз на виході нова «кавова пірамідка». Невідомо, коли і як правильно її презентувати, щоб не натрапити на закриття в зоні, коли загальмуються всі процеси. Утім, ми не припиняємо підготовку, адже зупинятися – це не в моїх правилах. Зараз ми вводимо два види дріп-пакетів та два види пірамідки. Якщо я зупиню виробництво, доведеться починати все заново, весь бізнес.

– Які підходи в роботі шоу-руму, чи плануєте відкриватись поза Києвом?
Шоу-рум відкрили три роки тому. Це більше магазин від виробника, де є можливість попробувати каву і знайти напій на свій смак. Плануємо розширятися по всій Україні, як тільки закінчиться пандемія. Основне завдання працівників у шоу-румі – ознайомити покупця з асортиментом. Кожен купаж має свою унікальну складну технологію виготовлення, цілу палітру смаків. Усе залежить від ступеня обсмажування, анаеробної обробки кавових зерен, температур, зберігання. Каву можна створювати, як шеф-кухар ресторанів високої кухні, як гурман. Тому цінно, коли люди приходять і пробують.

- Трохи філософії: які складові успіху Олександра Нищика?
Скажу банально: любити справу, якою займаєшся, і багато роботи. Моя мета – популяризувати кавову культуру в Україні, внести нові віяння, щось цікаве, як-от з дріп-пакетами чи пірамідками. Хочу, щоб українці пробували якісний продукт і розуміли, що наш виробник на рівні з світовими брендами. Кава – це любов, це мистецтво. Якість – основний момент, на який я звертаю увагу. Для мене це не просто бізнес, це просування якісного продукту на ринку. Я люблю українців, тому хочу, щоб наші люди пробували українське, оцінювали і розуміли, що вони споживають.
Розмовляла Роксолана Мудрак